23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hvad betyder "naturlig" mad for forbrugerne?

Analysebureau har spurgt folk til deres opfattelse af ordet "naturlig".




































Forbrugerne er mere bevidste end nogensinde før om sikkerhed, sundhed og pålidelighed, når det gælder mad og drikke, hvilket har medført en stigning i brugen af udtrykket "naturlig" på emballager og i markedsføring. Selvom begreber som ”glutenfri” er lette for forbrugerne at forstå, er ”naturlig” et mere tvetydigt begreb, der kan defineres på forskellige måder af forbrugere og marketingfolk. I en ny global undersøgelse foretaget i 28 lande satte analysebureauet Ipsos sig derfor for at finde ud af, hvordan forbrugerne helt præcist fortolker begrebet ”naturlig”, når de ser det kommunikeret på emballage til mad og drikkevarer. Det fortæller Ipsos i en pressemeddelelse. De tre mest almindelige associationer viste sig at være: - Uden kunstige tilsætningsstoffer - 100% fra naturen - Sund Undersøgelsen viste dog, at mens de yngre aldersgrupper associerer ”naturlig” med økologi, fokuserer de ældre målgrupper mere på ingredienserne i produktet. Der var generelt stærk enighed i holdninger og opfattelser på tværs af alle 28 lande – men undersøgelsen afslørede foruden forskelle mellem aldersgrupper også centrale regionale forskelle.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.099